Slik unngår du ømme strikkehender

Redaksjonen
kommentarer

Ømme strikkehender

Av Charlotte Kaae (www.bykaae.dk)

2.5 mm og mange timer intensiv omgang med pinnene kan gi ømme og slitne strikkehender. I mitt arbeid med strikkedesign tilbringer jeg mange timer om dagen med strikketøyet, og det gjør det nødvendig å gjenta denne øvelsen flere ganger daglig. Kanskje kan disse rådene mot ømme strikkehender være til nytte også for deg?

1. Reis deg opp, hold armene over hodet, og strekk hele kroppen mens du åpner og lukker hendene. Hold stillingen, mens du teller til fem 10 ganger.

2. La armene falle ned langs siden, og rist hendene mens du teller til 20.

3. Løft armene, og hold dem strakt ut fra brystet med en liten knekk i albuen. Tegn liggende 8-tall med hendene – 20 den ene vei, og 20 den andre.

4. Så tegner du på skift 10 sirkler med alle fingre – én av gangen, først med klokken, så mot, deretter mot klokken, så med.

5. Rist hendene.

6. Gi så hendene et par minutters massasje med en god krem.

God fornøyelse!

Vil du ukentlig få gode tilbud på garn og oppskrifter fra skandinaviske designere, samt mange gode tips og råd? Meld deg på dette nyhetsbrevet

Her finner du også massevis med flotte oppskrifter og lekkert garn

SE Kommentarer

Kommentarer

Inspirer andre med dine instagrambilder tag bildene med #TUSENIDEERNO
Nyttig info, Strikking